Velkommen

Velkommen!

Stilling IF Gymnastik tilbyder gymnastik hold til alle aldre og mange forskellige former. Vi arbejder hvert år på at sikre et godt og bredt tilbud i vores lokalsamfund, så alle kan gå til gymnastik. Vi fastholder de populære hold og følger udviklingen, så vi kan tilbyde de nye typer gymnastik, som der er interesse for.

Seneste nyt
VI TÆLLER NED TIL TILMELDING D. 19/8 KL 17.00
I ÅR KOMMER DER TRE FORSKELIGE YOGA HOLD.

 

🧘🏽‍♀️🧘🏻‍♂️YOGA FOR ALLE – MANDAG (UNDERVISER METTE)
🧘🏽‍♀️🧘🏻‍♂️YOGA FOR ALLE – ONSDAG (UNDERVISER JANA)
🧘🏽‍♀️🧘🏻‍♂️YOGA FOR ALLE – TORSDAG (UNDERVISER ANNA)
🗓 MANDAGS-YOGA:
Yoga handler ikke om at kunne udføre stillingerne perfekt, men mere om at øge kropsbevidstheden og om at opdage hvad der sker i kroppen og sindet på vej ind og ud af stillingerne.
Yoga er ikke et mål der skal nåes, men en mulighed for at lære sin krop at kende på en måske helt ny måde.
I denne Hatha yoga vil der være sekvenser der styrker musklerne og balancen, disse sekvenser udføres i langsomme flydende og beroligende bevægelser. Der vil være dejlige stræk som vil hjælpe dig til at udvikle din smidighed, styrke, balance og kropsbevidsthed.
Alle kan deltage i denne yoga form, uanset erfaring og fysisk formåen. – yoga er for ALLE.
🗓ONSDAGS-YOGA:
Mit navn er Jana, er 60 år og bor i Viby og jeg tilbyder lektioner i Yin-yoga. Jeg er uddannet Yin-yogalærer ( over 100 timers Yin-yogatraing program hos Trine Hedegaard).

Du kan event læse mere på min web: www.basalsundhed.dk

Jeg har erfaring med un
dervisning på både små og større hold samt individuelt, og underviser indendørs og nu om sommeren også udendørs.
Yin Yoga er en blid form for yoga, der er velegnet til de fleste- yngre som ældre. I modsætning til andre yogatyper, som har fokus på muskelstyrke og balance, har Yin Yoga fokus på stræk af kroppens dybereliggende strukturer – bindevæv. Stillingerne foregår siddende eller liggende på måtten og man bliver i stillingerne længere tid i modsætning til de muskelstyrkende yogatyper.
Regelmæssig Yin Yogapraksis giver bla. næring til væv, øger cirkulation af livsenergi, hjælper til at opløse både fysiske og psykiske blokeringer, beroliger nervesystemet og bidrager til opbygning af immunforsvaret.
🗓TORSDAGS-YOGA:
Mit navn er Anna, er 40 år og bor i Højbjerg. Kommer oprindeligt fra Ungarn, har boet i Danmark siden 2014. Jeg er uddannet Yoga instruktør, flexibility & mobility coach samt breath coach. (Yoga Teachers College, Barcelona).
Yoga har vært en vigtig del af mit liv i de sidste år. Den har hjulpet mig at komme over min stressende hverdag i en fremmede land, fuldtidsjobs og tre små børn.
I mine Hatha yoga timer arbejder vi med at forbedre vores smidighed, styrke, balance og kropsbevidsthed. Vi arbejder med åndedræt, så du kan komme dybere ind i stillingerne og løsne op for spændinger i kroppen. Du får et pusterum i hverdagen, som giver indre ro og overskud.
Alle kan deltage i denne yoga form, uanset erfaring og fysisk formåen. – yoga er for ALLE.
Nyheder fra Facebook
Sæsonprogram 2021/2022
Nyt medlem?

Nyt medlem?

Vi har et bredt udvalg af gymnastikhold for alle aldre, og du kan se beskrivelse af vores hold på fanen ”Vores idrætstilbud”.

 

Vil du være med på et af vores fantastiske gymnastikhold tilmelder du dig således:

  • Tryk på ”Online tilmelding” ovenfor
  • Vælg ”Tilmeld”
  • Udfyld dine oplysninger (medmindre du allerede er medlem i SIF)
  • Betal med betalingskort

 

Tilmeldingen åbner d. 20. august 2020 kl. 17.

Vores sæson starter d. 7. september 2020.

 

Vi glæder os til at se dig!

Vigtige datoer

Ferier/aflysninger/vigtige datoer​ – sæson 2021-2022:

Generalforsamling: 25. april  kl. 10.00

Instruktørmøde: 24. august kl. 19.00-20.00

Tilmelding åbner: 19. august kl.17.00

Sæsonstart: 6. september 2020

Efterårsferie: 16. oktober – 24. oktober

Lucia: 14.december

Juleferie:  18. december – 2. januar

Instruktørfest: 

Opvisningsmøde: 

Vinterferie: 12. februar – 20. februar

Opvisning: 2. april

Alle dage er inklusive

 

– Hvis der aflyses mere end tre gange, gives der erstatningsgange eller refusion.

– Godtgørelse 65+ ydes ikke længere.

Holdbeskrivelser

Babytummel (0-2 år)

Holdet er for de børn, som er under 2 år ved sæsonstart, og eneste forudsætning er, at jeres mindste kan holde hovedet selv. Det er udviklingsmæssigt et vidt spænd i alder, men vores kompetente instruktør vil formå at få alle med, på det udviklingstrin hvert enkelt barn ligger på, og støtte til videre udvikling. Det er et hold, hvor mor eller far skal være aktive sammen med sit barn, et sted hvor der er tid og rum til at give nærvær og gode oplevelser sammen. Vi skal tumle, mærke vores kroppe og få gode sansestimuli.

Har I lyst til at høre mere om holdet, så kontakt instruktør Kathrine Lynge Pedersen på mail: katlynge@hotmail.com eller Tlf.: 22166631.

 

Far/Mor/Barn (2-4 år) 

På holdet synger vi sange og arbejder med forskellige redskaber hele sæsonen for at styrke motorikken og selvtilliden. Vi arbejder blandt andet med bolde, tæpper, måtter, faldskærme osv.

 

Familie-tons

Familie-tons er for dig, der ønsker at bruge en masse energi og have det sjovt sammen med dine børn. Her skal der tonses og leges, laves gymnastik, hoppe og springe. Der ligges op til at forældrene skal være aktive sammen med deres børn, og børnenes motoriske udvikling udfordres med baner og lege. Løbe, hoppe, springe, svinge, kravle, krybe, trille og tumle er nøgleordene for aktiviteterne. Holdet er for børn omkring 2 til 4-årsalderen.

 

Puslinge (4-6 år, børnehave)

På dette hold har vi altid energien og humøret højt. Vi lærer grundteknikker for gymnastik, hopper rundt og lærer små nye spring, leger, danser og griner. Vi lærer at samarbejde og hjælpe hinanden. Og så har vi det bare sjovt til hver træning.

 

Mix spring/rytme (0.-2. kl)

Der bliver arbejdet med grundteknikerne, dvs. de ting der skal være på plads for at kunne blive en dygtig springgymnast på sigt, såsom koldbøtter, vejrmøller, håndstand, kropsspænding/holdning. Øvelser i trampolinspring, som adskiller sig en del fra det at hoppe i en havetrampolin.

 

Mix spring/rytme (3.-6. kl)

På dette hold vil vi arbejde med spring tilpasset den enkelte gymnasts niveau. Holdet passer derfor både til dig, der har lavet gymnastik før, og for dig der er klar på en ny udfordring. Holdet er både for drenge og piger. Udover spring vil der også blive arbejdet med rytmesekvenser hen imod foreningens forårsopvisning. Vi træner i gymnasiehallen i Højvangen, hvor vi både har stortrampolin og springgrav. Så er du klar på hver torsdag at springe og have det sjovt, er mix spring/rytme holdet for dig!

 

Dance (5 år – 1.kl.)

På dette hold vil vi danse en masse og lave små serier. Vi lærer lette grundtrin indenfor dansens verden, til musik fra MGP og hvad der nu lige hitter.

Dance holdet handler om sjov, motion og god musik, hvor alle kan være med.

 

Yoga for alle (mandag)

Yoga handler ikke om at kunne udføre stillingerne perfekt, men mere om at øge kropsbevidstheden og om at opdage hvad der sker i kroppen og sindet på vej ind og ud af stillingerne.

Yoga er ikke et mål der skal nåes, men en mulighed for at lære sin krop at kende på en måske helt ny måde.

I denne Hatha yoga vil der være sekvenser der styrker musklerne og balancen, disse sekvenser udføres i langsomme flydende og beroligende bevægelser. Der vil være dejlige stræk som vil hjælpe dig til at udvikle din smidighed, styrke, balance og kropsbevidsthed.

Alle kan deltage i denne yoga form, uanset erfaring og fysisk formåen. – yoga er for ALLE

 

Yoga for alle (onsdag)

Mit navn er Jana, er 60 år og bor i Viby og jeg tilbyder lektioner i Yin-yoga. Jeg er uddannet Yin-yogalærer ( over 100 timers Yin-yogatraing program hos Trine Hedegaard). Du kan event læse mere på min web: www.basalsundhed.dk
Jeg har erfaring med undervisning på både små og større hold samt individuelt, og underviser indendørs og nu om sommeren også udendørs.

Yin Yoga er en blid form for yoga, der er velegnet til de fleste- yngre som ældre. I modsætning til andre yogatyper, som har fokus på muskelstyrke og balance, har Yin Yoga fokus på stræk af kroppens dybereliggende strukturer – bindevæv. Stillingerne foregår siddende eller liggende på måtten og man bliver i stillingerne længere tid i modsætning til de muskelstyrkende yogatyper. 

Regelmæssig Yin Yogapraksis giver bla. næring til væv, øger cirkulation af livsenergi, hjælper til at opløse både fysiske og psykiske blokeringer, beroliger nervesystemet og bidrager til opbygning af immunforsvaret.

 

Yoga for alle (torsdag)

Mit navn er Anna, er 40 år og bor i Højbjerg. Kommer oprindeligt fra Ungarn, har boet i Danmark siden 2014. Jeg er uddannet Yoga instruktør, flexibility & mobility coach samt breath coach.  (Yoga Teachers College, Barcelona).
Yoga har vært en vigtig del af mit liv i de sidste år. Den har hjulpet mig at komme over min stressende hverdag i en fremmede land, fuldtidsjobs og tre små børn.
I mine Hatha yoga timer arbejder vi med at forbedre vores smidighed, styrke, balance og kropsbevidsthed. Vi arbejder med åndedræt, så du kan komme dybere ind i stillingerne og løsne op for spændinger i kroppen. Du får et pusterum i hverdagen, som giver indre ro og overskud.
Alle kan deltage i denne yoga form, uanset erfaring og fysisk formåen. – yoga er for ALLE.

 

CrossGym – Damer

Dette hold er for dig, der ønsker alsidig træning med høj intensitet. CrossGym er et styrke- og konditionsprogram med fokus på funktionel træning, dvs. de øvelser, der laves, er naturlige for kroppen. Kredsløb og muskulatur bliver udfordret hver gang med høj intensitet, godt humør og stor variation. Hele kroppen trænes igennem og både stabilitet, mobilitet og balance udfordres.

Vi starter hver træning med en grundig opvarmning med elementer både fra gymnastik og andre træningsformer. Derefter arbejdes med enkle, men intensive øvelser ved forskellige stationer. Vi vil primært bruge vores egen kropsvægt i øvelserne, men der kan også indgå forskellige redskaber. Træningen sluttes af med udstrækning/afspænding. Timens opbygning vil variere fra gang til gang.

Alle kan være med – øvelserne kan gradueres og du træner på netop det niveau, som passer dig.

 

Styrke og Puls

På dette hold har Pery fokus på styrke- og pulstræning.
Styrketræningen er med egen kropsvægt eller redskaber og der tages udgangspunkt i dit eget  træningsniveau. Nogle øvelser vil gentages fra gang til gang, så udførelsen bliver stabil og dermed kan vi øge intensitet og vægt fra uge til uge.
Pulstræningen består af serier med enkle højpuls-øvelser som gentages, så der mærkes gensynsglæde, mens vi giver den gas!

Din styrke og kondition bygges gradvist op i løbet af sæsonen og på den måde opnår du en sund og stærk krop.
Vi udvikler os sammen og alle kan være med på holdet uanset træningsniveau og -erfaring.

 

Zumba

På zumba holdet vil vores instruktør, Jane, tage udgangspunkt i den latinske musik og latinske rytmer, som er balsam for krop og sjæl. Jane vil desuden opgradere sin uddannelse med yderligere 2 instruktør kurser, så der vil være en masse forskellige genre at vælge mellem til efteråret.

Jane vægter det gode humør på holdet og at timen skal være godt fyldt op med grin og smil.

 

Power og Styrke – Mænd

Power og Styrke er et styrke- og konditionsprogram, der er velegnet til alle uanset alder og træningstilstand. Træningskonceptet er for alle, der ønsker at komme i god form på den mest effektive måde og have det sjovt undervejs.

Alle kan være med. Man bestemmer selv hvor hårdt det skal være.

Kontakt os

Har du spørgsmål til gymnastik afdelingen eller ønsker du at blive instruktør, kontakt da Formand Malene Begborg (tlf. og e-mail nedenfor).

Bestyrelsen

Bestyrelsen 2021/2022

Formand Malene Eistrøm Begborg +45 26 36 97 62 Send mail
Næstformand Lene Daubjerg +45 30 57 19 71 Send mail
Kasserer Kirsten Jessen +45 40 38 54 19 Send mail
Bestyrelsesmedlem Tine Øster Rasmussen +45 51 51 38 50 Send mail
Bestyrelsesmedlem Dorthe Toft Elmvang +45 89 38 11 66 Send mail
Bestyrelsesmedlem Betina Nørgaard Madsen +45 22 28 08 35 Send mail
Bestyrelsesmedlem Sanne Kjærgaard +45 40 61 28 82 Send mail
Formandsberetning

Formandsberetning 20/21 – Gymnastik

Året har været præget af Corona-restriktioner, men vi har kunnet tilbyde de samme hold som sidste år, dog med et lavere medlemstal. Vi har i denne sæson haft 269 medlemmer. Et fald på ca. 40 medlemmer. Årsagen til faldet er Corona restriktionerne og vores vurdering ift. plads pr. person.

Vi har haft følgende hold: Babytummel, Far/Mor/Barn, Familietons, 2*Puslinge, MIX Spring/Rytme fra 0 kl. til 5 kl., Styrke & Puls, 2 Yoga hold, Dance, Rigtig voksne piger, Zumba og CrossGym både for damer og mænd. Man kan læse om de enkelte hold på vores hjemmeside.

 

Vores instruktører skal have en ekstra stor tak for sæsonen 2020. Den har krævet stor fleksibilitet, planlægning og kreativitet fra deres side. De har delt holdene op, så der kunne trænes hver 2.-3. uger, de har kørt online træning og de har trænet med færrest mulige redskaber. De har vasket redskaber af, de har sprittet af, og når muligt båret mundbind under træningen.

Vores medlemmer har taget imod den træning, der var muligt at gennemføre og stor tak til Jer for jeres tålmodighed og ros til vores instruktører og til bestyrelsen – det betyder meget i vores arbejde som frivillige.

 

Opvisning
Opvisningen er ikke blevet afhold i 2020 ej heller 2021 grundet Corona restriktionerne.
Det er ellers en stor dag, specielt for vores unge medlemmer. Vi glæder os til, at vi igen må samles og lave et brag af en opvisning – forhåbentligt i 2022.

 

Den kommende sæson
Vi forventer opstart i uge 36. Vores program vil blive annonceret med en banner ved skolen, i TVÆRS, på vores Facebook side og hjemmeside.

Det ser lovende ud i den kommende sæson ift. instruktører. Dog mangler vi specielt en instruktør til vores Rigtige Voksne Piger. Så skulle dette have interesse, da kontakt gerne formanden.

Bestyrelsen forsøger hver sæson, at tilbyde et bredt program, men med det stigende indbyggertal i byen betyder det fortsat, at man på nogle af holdene skal være hurtig når tilmeldingen åbner.

 

Bestyrelsen
Der er afholdt ca. 6 bestyrelsesmøder og 1 instruktørmøde siden generalforsamlingen i 2020.
Vi er i bestyrelsen blevet gode til at afholde vores møder online, men glæder os til dynamikken ved at være sammen.

I bestyrelsen deltager vi hver i sær i det omfang det er relevant og vi har mulighed for ift. vores jobs, privatliv og de ansvarsområder vi har. Vi byder ind med de ressourcer og kompetencer vi hver især bestrider. På den måde har vi en harmonisk og velfungerende bestyrelse med en god tone og respekt for hinanden.

Formanden vil gerne takke for mange gode timer med bestyrelsen.
Du er velkommen til at deltage i gymnastikbestyrelsen. Kontakt formanden for flere oplysninger.

 

Afslutning
Der skal lyde en stor tak til medlemmerne, der støtter op omkring foreningslivet i Stilling.

Tak til alle vores fantastiske instruktører og hjælpere, alle frivillige i Stilling og bestyrelsesmedlemmer i gymnastik.

Vi glæder os til, at se jer alle i næste sæson.

 

Malene Begborg, Formand

Idégrundlag

Idégrundlag

Det er gymnastikafdelingens ansvar, at skabe et sted, der er rummeligt og mangfoldigt. Vi mener der er plads til alle i salen. Uanset køn, alder, religion, etnisk baggrund, sociale forhold, civilstand eller politisk tilhørsforhold. Kravet gælder ikke kun bestyrelse og instruktører. Vi forventer også at gymnasterne lever op til dette.
Vores værdier: Mangfoldighed, glæde & motion, sammenhold og innovation.

 

Mangfoldighed:
Vi lægger vægt på, at der er plads til alle. Gymnastik er en idræt hvor “man er god nok”. Vi møder gymnasterne med respekt og forventer ligeledes respekt. Vi tror på at gennem opnåelige priser og et bredt tilbud af hold, er der en plads til alle i Stilling gymnastikforening.

 

Glæde & motion:
Det skal være sjovt at bevæge sig. Vi tror på, at det er nemmere, at få regelmæssig motion, hvis det er sjovt og i et fællesskab. Vi ønsker, at gøre motion til en fast del af hverdagen og sikre børn og voksne får fysiske udfordringer og sved på panden.

 

Sammenhold:
Vi ønsker at gymnastikforeningen skal være et sted, hvor der skabes relationer gennem sjove oplevelser og socialt samvær. For instruktører og hjælpetrænere skal der være mulighed for at netværke og få sparring. Vi ønsker, at der er et fællesskab mellem gymnaster, instruktører og bestyrelsen, og forventer at alle i gymnastikforeningen hjælpes ad. Vi er afhængige af frivilliges indsatser og anerkender derfor det store arbejde hver enkelt lægger.

 

Innovation:
Der skal være plads til nytænkning og mulighed for, at den enkelte kan komme med ideer. Dette for at sikre gymnastikforeningens fremtid. Vi tror på, at instruktører og hjælpetrænere løbende skal uddannes, for at sikre engagement og nytænkning. Vi ønsker et særligt øget forkus på, at udvikle og uddanne de unge gymnaster til instruktører.
Vores mål er at være foran med de nye trends, der er indenfor gymnastik og bevægelse.